









Masivní obdélníková spodní trubka a oversize horní rámová trubka zajišťují vynikající boční a torzní tuhost přední části rámu, což přispívá k přesnému řízení a stabilitě stopy. Detailně navržená obdélníková spodní trubka poskytuje výjimečnou tuhost jak při řízení, tak při šlapání.

Giant ve své vlastní továrně na zpracování karbonu používá k výrobě zakázkového materiálu Advanced Composite špičkový surový karbon s vysokým poměrem tuhosti a hmotnosti. Přední trojúhelník rámu je sestaven a vytvrzen ve formě jako jeden souvislý kus (monokok) pomocí patentovaného výrobního procesu zvaného Modified Monocoque Construction.

Masivní, předimenzovaná oblast středového složení a zadní stavby zajišťuje optimální přenos síly a vysokou tuhost rámu. Plně integrovaný design středového složení se šířkou 86,5 mm přispívá k lepší stabilitě a efektivitě šlapání. Asymetrická zadní stavba dále zvyšuje tuhost na straně řetězu pro efektivnější přenos síly, zatímco opačná strana zajišťuje lepší stabilitu a kontrolu nad kolem.

Bezdušová technologie Giant přináší lepší přilnavost, nižší valivý odpor a pohodlnější, rychlejší jízdu. Díky eliminaci duší výrazně klesá riziko defektů a zvyšuje se efektivita přenosu síly. Ráfky jsou již z výroby vybaveny bezdušovou páskou a ventilky, takže stačí pouze aplikovat těsnicí tmel a kola jsou plně připravena pro bezdušový provoz.

Giant představil technologii D Fuse poprvé u sedlovek pro profesionální cyklokrosová kola. Cílem bylo účinně tlumit drobné rázy i silnější vibrace a zajistit plynulejší a pohodlnější jízdu v proměnlivém terénu. Základem je charakteristický profil trubky ve tvaru písmene D s kulatou přední a zploštělou zadní částí.
Po úspěchu v cyklokrosu včetně několika titulů mistrů světa se technologie D Fuse rozšířila také na vytrvalostní silniční a gravel kola a později i na přední část kola. Řídítka a sedlovka společně přidávají komfort ve dvou klíčových kontaktních bodech bez zbytečné složitosti a bez navýšení hmotnosti, které by přinesly čepy nebo vložky.
Řada řídítek D Fuse jsou lehčí než klasická kulatá řídítka a zároveň až o 40 procent komfortnější.


Systém flip chip jsou excentrické dvoupolohové vložky v zadních patkách rámu, které umožňují jednoduše měnit rozvor kol. Kratší rozvor přináší vyšší „hbitost“ kola, nastavení na delší rozvor zlepšuje stabilitu ve vyšších rychlostech a současně zvětšuje prostor pro zadní plášť (až na šířku 53 mm).
Kratší rozvor: V nastavení s kratším rozvorem bude kolo agilnější, tedy jinak řečeno „hbitější“. To je ideální volba při jízdě ve smíšeném terénu, který kombinuje zpevněné silnice s rychlejším štěrkovým nebo podobným povrchem. Kolo bude snáze ovladatelné a v případě, že použijete spíše užší pláště (v tomto nastavení do 45 mm), bude i lehčí, což se také příznivě projeví na jízdních vlastnostech kola.
Delší rozvor: Pokud si kolo nastavíte na delší rozvor, získáte větší stabilitu ve vyšších rychlostech nebo při jízdě v hrubším terénu. Navíc můžete zvolit širší pláště (až 53 mm), které sice přidají něco na hmotnosti, ale zase vám poskytnou lepší trakci a jistotu v terénu. Toto nastavení je ideální volba v případě, že vás na vyjížďce čekají rychlé sjezdy, ve kterých oceníte vyšší stabilitu, nebo náročnější terénní pasáže, které překonáte snáze díky lepší trakci.
![]() |
Návod (kola Giant/Liv) |
| Rám | |
| Materiál: | karbon |
| Rám: | Advanced-grade composite, 12x142mm thru-axle, disc, flip chip dropout, down tube storage |
| Vidlice: | Advanced SL-grade composite, full-composite OverDrive steerer, 12mm thru-axle, disc |
| Pohon | |
| Počet rychlostí: | 2x12 |
| Řazení: | SRAM Rival AXS E1, 2x12 |
| Přehazovačka: | SRAM Rival AXS E1 |
| Kazeta: | SRAM Rival D1, 12-speed, 10x36 |
| Řetěz: | SRAM Rival E1 |
| Kliky: | SRAM Rival D1 DUB, 30/43 XS:170mm, S:170mm, M:172.5mm, M/L:172.5mm, L:175mm, XL:175mm |
| Středové složení: | SRAM DUB, press fit |
| Komponenty | |
| Kola | |
| Brzdy | |
Giant je světový výrobce jízdních kol a elektrokol s dlouholetou tradicí. Spojuje moderní technologie, precizní zpracování a vynikající jízdní vlastnosti, které ocení každý cyklista.